Køb af Rover Mini fra 88' - Opmærksom på hvad?

2014-06-15 17:04:50

Hej herinde.

Jeg har igennem en længere periode haft et crush på en Mini jeg er kørt forbi mange gange.
Nu sælger jeg min motorcykel, som forhåbentlig ryger i næste weekend, og regner med hvis alt er som det skal være bytter mig til sådan en Mini.

På til salg skiltet kunne jeg dog ikke læse synderlig meget om den. Jeg kunne se den skulle have kørt 130.000 km og være fra 1988.
Jeg formoder når den er derfra det er en Rover? Hvad med motorstørrelsen? Var der noget at vælge imellem dengang?

Hvad skal jeg være opmærksom på når jeg skal ud og prøvekøre den? - den har stået til salg MEGET længe, jeg mener prisen startede på 49.900kr.
Sælger er min mormor og morfars gamle genbo, som de har brugt som mekaniker i 15 år, og ifølge min morfar skulle den være i god stand.

http://i4.photobucket.com/albums/y129/hr-rath/094DC79F-6547-4F92-AA78-ABD76C47F52D_zps5kjteonv.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y129/hr-rath/68F5685A-DF7E-46A8-ACF1-B62ECCF35DB3_zpsu29rtwt3.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y129/hr-rath/20E0994D-DEA2-4E78-8793-AE2259AA6B83_zps3wm2ovj0.jpg

Mvh Jannick


Haddock

Rust, oliespild, rusk i koblingen.
Den ser fin ud på billederne. Absolut.
Og hvis sælger er een, du måske kender lidt til, burde vedkommende nok ikke være interesseret i at sælge dig en skrotbunke ;-)
Aller bedste bud skal være at tage en lokal Mini kender med ud at kigge.
Der er rigtig mange faldgruber, når det gælder Minier.
Hvis du skriver, hvor du holder til, skal der nok være en, der vil tilbyde at kigge på Minien sammen med dig.
Jeg har endnu til gode at møde en usympatisk Mini ejer ;-)
Men dagen er ikke gået endnu ;-)

Det er mest sandsynligt en 998´er motor.
Tjek motornummeret. Det skal begynde med 99 og så videre.
Der er ofte lagt 1275 motorer i Minierne, og det er ikke lovligt, lige umiddelbart. Kræver syn med godkendelse af konstruktive ændringer. Og måske også ekstra afgift.
De brede hjul, sikkert 13", slider hårdt på undervognen. Rusk i hjul for diverse slør.
Inkl. baghjulene. De bagerste svingarme bliver ofte slidt i smadder, da folk har glemt deres fedtsprøjte ;-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2014-06-15 19:01:09


Da jeg havde den var der en 998 A + motor i den... men jeg kan jo ikke vide om det er den samme motor som er i endnu. Og den kan ikke synes med de hjul.... (7*13) Dem har jeg også sat på den da jeg have den...

mini-Haribo

Svaret d. 2014-06-15 20:44:12


Jeg er fra storkøbenhavn - den står i Karlslunde. Jeg har snakket med sælger for nogle år siden da han skulle prøve at sælge min gamle bil, han lånte mig sågar en anden bil i de 4 dage hvor han prøvede at finde en køber, men tilbage til emnet.

Tak for inputs indtil videre. Det jeg umiddelbart kunne se så den fornuftig ud - jeg går ud fra man normalt passer på sådan en type bil.

mini-Haribo - Pudsigt. Er det lang tid siden? og var der noget dengang som kunne være specielt værd at kigge efter idag?

Haddock

Svaret d. 2014-06-15 22:19:11


Det er mig som har fået den malet i denne farve før var det sort men hvid tag... og det er mig som har lavet bagrude visker på den.... jeg har jo lavet flere end 50 MINI..... men alle her hos mig bliver passet og holdt ... Og er der en ting jeg ikke kan klare er det rust.... og som du kan se har jeg en Mini ERA nu og lidt flere..... jeg kan ikke huske hvornår jeg havde den men kan finde ud af det.... jeg har haft den inde for de sidste 5 år...

mini-Haribo

Svaret d. 2014-06-16 15:28:41


Så er det jo nok ikke den værste Mini at kaste penge efter ;-)
Den kan du roligt tage ud at kigge på.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2014-06-16 16:00:37


Tilbage