Ledningsnet

2015-01-26 21:51:51

Hej mini folk jeg skal bruge et Ledningsnet til min mini fra år 76 men sys der er så mange på nettede så jeg har lidt svært ved at finde
Ud af hvad for et man skal tag der er centerspeedometer i min morris.. Og skal også bruge stel kamel fra batteri till starter og der er også nogen stykker mindet er lidt svært igen :) håber nogen kan hjælpe mig.

Mini28

Et batteri kabel fra batteri til starter løber normalt under bunden på bilen. Jeg har det bedre med, at kablet løber inde i bilen og der skal du bruge det længste kabel du kan finde. Alternativt, køb god kvalitet kabel i metermål og lod selv kabelsko på.
Jeg købte dette ledningsnet til min ´76: 5L1331 hos minispares.com
Det passede rigtigt fint, men det kræver en sikringsboks til 4 sikringer.

jenskbh

Svaret d. 2015-01-27 07:53:21


http://www.minispares.com/product/classic/5L1331.aspx
Det ledningsnet skulle skulle være det rigtige.
Der er lidt ekstra, pga. det også passer til en Cooper S, men hellere for mange ledninger, end for lidt ;-)
Stelkabler, der kan du bare bruge et fletkabel med og uden polsko til batteriet. Begge slags findes hos stumpe forhandlere.
Monter endelig 2 stelkabler fra motoren til karossen. Det skader ikke ;-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 2015-01-27 14:06:34


Hej jenskbh okay det vil jeg købe.. Men er det hele med til det? Har bare hørt noget on at Ledningsnetet til forlygterne og blinklys ikke er med det skal man købe ved siden af er det rigtig? Skal også bruge Bremsehovedcylinder 2 kreds men der er også nogen sykker af dem kan jeg bare tag nogen eller.?

Mini28

Svaret d. 2015-01-27 17:22:17


Der følger ikke kabler med til frontlys og sideblink på forskærmene.
BAU2111

Evt: AAU3296 Jeg synes denne ser pæn ud, hvis du går efter originalt look, men en '76 havde vist ikke sideblinklys fra fabrikken. Det må en af de erfarne gutter vide.

Eller AFU3358 afhængigt af dit side blinklys.

Bremsecylinder kunne være denne her, men et input fra anden side, vil være godt. Min '76 har diagonalt split og det kan være et helvede, at lufte ud.

jenskbh

Svaret d. 2015-01-28 09:08:29


Mange tak så ved jeg hvad jegvskal købe fedt tak for hjælpen...

Men Bremsecylinder hvad sku jeg det værer af dem for der er sku nogen stykker ;)

Mini28

Svaret d. 2015-01-28 19:42:22


Du kan da også købe et ledningsnet ved mig :)
http://www.dba.dk/mini-ledningsnet-fint-led/id-1011300129/
Så har du flere penge til andre stumper.
Et ledningsnet er vel ikke rigigt en sliddel, så hvis ellers at det ikke er samlet med strømtyve og isolerbånd er der vel ikke noget galt med et 40 år gammelt ledningsnet.

mvh
Bo

Bonjacobsen

Svaret d. 2015-01-29 12:24:59


Tilbage