Krumtap og vandpumpe remhjul diameter

2015-04-19 20:27:36

Hej

Er der nogle der kan sige om disse to hjul har den samme rem diameter, altså roterer vandpumpen med samme omdrejnings hastighed som knasten?

Umiddelbart når jeg måler er diameteren er de ca ens men da køleren er monteret er det ikke helt nemt at måle det præcist.

Jeg skal magnetisk aftaste omdrejnings hastigheden til en omdrejningstæller og der er det ret nemt at montere nogle magneter og et hall element inde under vanfpumpe remhjulet. Min omdrejningstæller er ikke tilfreds med det signal der kommer fra tændspolen så jeg søger andre løsninger.

Lasse

Laze

Hej
Knasten kører med den halve hastighed af krumtappen.
Krumtapsremskiven er større end vandpumperemskive, så denne kører hurtigere.
Forstår ikke rigtigt spørgsmålet, da du skriver knast og ikke som jeg ville tro, krumtap.
Kan godt måle diameter hvis du ønsker det.

Peter M

Svaret d. 2015-04-21 19:12:46


Det er en fejl at der står knast, jeg mener krumtappen.

Det vil være meget behjælpeligt hvis du vil måle de to diametere for mig. Hvis du har en kilerem kan jeg så få dig til at måle diameteren når remmen ligger i remhjulet. Det er heller ikke så nemt måle hvis remmen ikke ligger i. De mål jeg sådan kunne tage var ca 117 mm på vandpumpen og 119 mm på krumtappen. Men det var som sagt ikke så nemt at måle da jeg glemte at gøre det da det hele var splittet ad.

Lasse

Laze

Svaret d. 2015-04-21 21:54:48


Udvendig diameter på krumtappen, 117 mm
Vandpumpen. 98 mm
Men pas på, der findes flere typer vandpumperemskive, men dette mål er på den originale til gl. Mini.
Peter

Peter M

Svaret d. 2015-04-23 21:45:31


Perfekt, mange tak for hjælpen Peter. Bare for en sikkerheds skyld så er målet taget på yderdiameteren af remmen når den ligger i hjulet?

Laze

Svaret d. 2015-04-24 15:43:25


Korrekt

Peter M

Svaret d. 2015-04-25 14:57:14


Tilbage