Handelspladsen

11-12-2008-10:30:08

Kan det være rigtig at et firma kan sætte 16 stk.anoncer på handelsplads samme dag (kun ny dele),samt henvise til sin hjemmeside.

Tænk hvis nordisk morris minor lager & ÅKM Racing startede på samme nr.
Bare en tanke.

MVH. Hans

mini driver

Ja det må det da kunne....
Jeg fik jo at vide at jeg også bare kunne sætte dele til salg og at det var dejligt at der var nogen der ville gøre lidt for at hjælpe andre mini-ejere.

Så hermed gjort. :-)

Og jeg henviser naturligvis til min hjemmeside, nu når jeg har den.

Anders E

Svaret d. 11-12-2008-13:40:11


jeg vil mene det er helt fint.. men hjemme side adressen skal man nok bare nøjes med i sin profil..

meningen er vel at man skal gå på handelspladsen for at finde delene, og ikke ind på alle mulige andre sider.. så man man be om noget raklame.. lige som Mini Klub Sjælland og Grænseegnens Miniclub
Med Venlig Hilsen Morten Beck / Minispeed.dk

BECKAMP

Svaret d. 11-12-2008-16:22:36


Syntes det er dejligt at reservedelene henvender sig direkte til os brugere, det er nemt at blive fristet... Konkurrenceen kan kun være til vores fordel.
Orla

cooper 91

Svaret d. 11-12-2008-16:28:38


Det er noteret.

Jeg køber nok et banner af dig, Morten.

Anders E

Svaret d. 11-12-2008-19:23:08


Hej

Jeg syntes ikke det er optimalt som handelsdrivende at overdynge denne handelsplads med ``tilbud`` som ikke er varer der sælges som knaldtilbud pga. f.eks. status eller tømning af lager. Et sænkningsbeslag til ratstamme til 165 kr som koster 25 kr i england er jo ikke et tilbud. Nej reklame på sitet er fair nok, men 16 varer i rap er nok lige i overkanten. Desuden flyttes vi andres indslag på handelspladsen hurtigere ned således de nemmere overses. Jeg er selv momsregistreret er har af of til noget til salg men ikke mange på en gang. Så var det bedre at henvise til sin hjemmeside for flere tilbud/varer.

Morten

Fischer

Svaret d. 11-12-2008-19:44:14


Hej.

Jeg vil også mene at hvis man har et firme. Så skulle man kunne købe et banner og så reklamere for sin forretnig på den måde, man behøver ikke ødelægge handelspladsen for os andre som engang imellem har en stump vi gerne vil tilbyde andre at købe. Ellers skulle der måske laves en handelsplads til erhvervsdrivende og en til private.

Mark

Scotty

Svaret d. 12-12-2008-18:32:46


hej mark ja du er da inde på noget der..
hvad vil folk sige til hvis der kom en handelsplads til erhvervsdrivende og en til private.??

Minispeed.dk / Morten

BECKAMP

Svaret d. 12-12-2008-20:23:29


Så er linierne jo da trukket klart op. Men det går jo ud over dig, Beckham! ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 12-12-2008-20:44:18


Helt klart sådanne er det også på dba. så er der mulighed for at holde siden igang. Prisen kan jo være lav, det er jo kun for at adskilde privat og erhverv.

austin7

Svaret d. 12-12-2008-20:54:14


Dejligt at man har kunnet skabe lidt debat her.....-det var faktisk det jeg lagde op til ved at indrykke de 16 annoncer i træk. Der var så kun få der fattede det!

Men i korte træk er jeg selv træt af at IKKE-erhvervsdrivende systematisk hjemkøber dele og sætter til salg på stribe på MS. Der må være retningslinier for hvor mange annoncer man som privat sælger kan sætte på. Det er faktisk dét som det hele fra min side har handlet om!

Jeg har også snakket med andre forhandlere her i DK og de er af samme opfattelse som mig! Så at i sidder og forsvarer andre etablerede forhandlere i andre dele af landet kan jeg ikke bruge til noget som helst.

Jeg kan ikke se det rimelige i at man som privat systematisk sælger nye importerede dele ved at indrykke en stribe annoncer og vi der er momsregistrerede ikke må som erhvervsdrivende.

I bund og grund er det nok fordi der er nogen der har ondt et vist sted og tror man laver kassen på at sælge dele, hvilket langt fra er tilfældet. Jeg dyrker min hobby seriøst og vil blot også gerne hjælpe andre der måske ikke selv er så stærk i at købe dele i udlandet eller hvor sprogbarrieren er et problem.

Jeg har så blot valgt at gøre det reelt uden at snyde skattevæsnet, hvilket jo så koster ekstra 25%! Og at du kan købe et beslag eller en anden småting i England for 25,- er da måske rigtigt nok, men uanset om man er privat eller det er en erhvervsdrivende der køber delene, så skal der altså betales fragt...og så er dit beslag, Fischer, altså ved at løbe derop ad!

Men jeg mener der er er stor forskelsbehandling, når forhandlerne ikke har lov at vise hvad de har at kunne sælge, fordi de er reele og andre der ikke betaler moms, må sætte alle de annoncer på de vil.

Men fremover kan jeg jo så bare annoncere som om jeg sælger delene privat....Jeg er sq ligeglad.

De fleste herinde kender jo i forvejen min hjemmeside og de mange som jeg har hjulpet med dele indtil nu har da også været glade og tilfredse...

Så stop nu det jantelovs-pis. Vi har jo alle sammen én ting til fælles og det er lidenskaben for vores hobby, nemlig Minien.
Tænk hvis ingen gad hjælpe med dele mere fordi der var folk der brokkede sig over at der er nogen der GIDER have med det at gøre...Så kunne i som brokker jer takke jer selv for det.

Mvh
Anders E



Anders E

Svaret d. 13-12-2008-19:15:53


Jeg har personligt ikke noget imod at man prøver at hjælp andre med dele og så`en. Men jeg synes bare at det kunne være rart hvis der var et sted til erhvervsdrivende at annoncere, og så en for private. For det er da synd hvis man har en gammel stump som andre måske kunne bruge, og så der bliver lavet et x antal annoncer i træk fra en erhvervsdrivende bagefter, for så bliver den skubbet væk,og så er det ikke sikert at folk ser det. Og det er jo synd for alle parter.

Men bare min mening.

Mvh Mark

Scotty

Svaret d. 13-12-2008-23:32:03


Man kunne også dele handelspladesen op i nye stumper, gamle stunper og evt biler/projekter. for så kunne det jo også på sin vis være lige meget om man var erhvervsdrivende. For så kan man jo finde det man vil. Mange muligheder, bare et spørgsmål om at finde den bedste løsning :-) :-)

Mvh Mark

(Men BECKAMP det giver jo nok lidt arbejde til dig :-)

Scotty

Svaret d. 13-12-2008-23:48:37


Scotty....den sidste løsning lyder super...

Og jeg sætter naturligvis ikke 16 annoncer på i træk igen.

Det var udelukkende ment som en debatskabende provokation, fordi vi åbenbart ikke fik løst problemet sidst jeg skrev om det.

Så fint med mig. Og jeg er glad for at vi nu har lidt fokus på hvad der er problemet.

mvh
Anders E

Anders E

Svaret d. 14-12-2008-09:11:57


Det kan fint lade sig gøre og dele det op i kategorier, det har vi faktisk haft før for nogle år siden.. da siden var i den lyseblå farve.

personligt er jeg sku lige glad med om det er privat eller erhvervsdrivende. sys Anders gør et godt stykke arbejde for at hjælpe andre. Og det er jo endelig det som er formålet med det hele.

MVH Morten Beck :-)

BECKAMP

Svaret d. 14-12-2008-13:43:33


Tilbage