Flest heste?

13-05-2006 18:24:23

hey mini freaks!! Jeg står og vælger mellem at købe en mascot 1000 på plader, og et år til syn for 14000kr. der er lidt rust i forskærme og under foruden.
eller en mascot 850 men med ilagt metro 1000 motor for 10000. Bilen er uden rust og nylakeret men ejeren har ikke haft motoren igang de sidste 4 år og der mangler at blive monteret lidt på motoren, sidespejle, vindushvisker osv inden den er færdig samlet.. derudover ligner kabinen lort..
men hvad vil i foretrække ud for mine meget sparsomme oplysninger. Bilen på plader eller bilen uden med metro mortoren. Hvad for en af motorerne er størst/hurtigst??
mvh anders

andenk

Jeg vil altid gå efter den med mindst rust, for rust er ruden til alt ondt, og kan hurtigt blive meget dyrt hvis du ikke selv kan skifte skærme og panel under forrude og så skal bilen males, det vil være billigere med den anden i værste fald kan du skifte motoren til en ny brugt og det vil stadig være billigere end at lave plade arbejde og male.
De 2 1000cc motorer er sikkert nogle lunde lige hurtige, det kommer lidt an på hvad årgang motoren er så kan der være 2-3 heste til forskel, man kan se hvilken motor det er på motor nummeret, men har den ene så kørt 100.000 mere end den anden så kan det jo også have lidt betydning!
Men på begge biler i den pris klasse skal der nok regnes nogle kr. til at få dem tip top

Det var mit bud!
Herlig Hilsen
Søren

Ps: Og da jeg kan se at du er fra Roskilde, så HUSK at komme forbi Hedelands Mini Klub i Roskilde når du har købt Mini'en, så kan du altid få lidt hjælp eller ideer http://www.HedelandsMiniKlub.dk

DetVarSoerens

Svaret d. 14-05-2006 08:11:46


Tak har lige købt den uden rust!! så skal den bare shines op.. Orv ja det vil jeg meget gerne, da minier er min lidenskab lige for tiden.. men tak for svaret:) Ved du nogen steder hvor man kan købe et instrumentbræt til en morris mascot 850 fra 76?? foreløbig tak for dit svar

andenk

Svaret d. 14-05-2006 09:41:42


Prøv at ring til Georg (Åkm Racing) på 97920182 eller Morten (Coopers house) 26622585
Og ellers er der jo England der kan du jo se under Links, og husk at hvis det er et af de nyere så skal den passe til venstrestyrede Minier...
Og hvis de må være brugt så søg det på Handelspladsen...

DetVarSoerens

Svaret d. 16-05-2006 13:48:54


Tilbage