Justering gearskifter

15-10-2011-23:54:17

Oplever en tendens til ikke altid at ``ramme`` 2 gear under nedgearing fra 3 til 2 gear, indgen problemer fra 1 til 2.
Er der nogen justeringsmuligheder, eller er det ``bare`` slid i skifteren (1977) eller gearkassen?
(Det er jo en grim ting ikke at få den i gear når den skal have fuld skrald ud af et sving)

labori

Der er ikke så meget at justere, men hvis den alu.dims, som selve gearstangen ender nede i, er slidt, kører gearstangen lidt for meget ``røre i gryde``. Det gavner ikke. Rørstifterne slides også, det giver slør.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 16-10-2011-00:48:56


Kan man få rep. sæt til gearskifter haløj, eller skal man finde en anden gearskifter. Min alu dims er slidt op, så skal have nyt.

Frank

minibisse

Svaret d. 16-10-2011-09:42:23


http://www.minispares.com/Product.aspx?ty=pb&pid=33677&title=
Men den er utrolig dårligt lavet. Den originale kostede ca. det dobbelte, men tror ikke den findes længere.
Og husk endelig 2 nye rørstifter ved samlingen ved gearkassen. Bare en lille smule slør giver meget i gearstangen.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 16-10-2011-11:50:30


Nå ja. Der er også lidt på Ebay:
http://www.ebay.co.uk/itm/22G2792-Eye-Rod-Extension-Austin-Rover-Mini-Gear-Lever-/280724497201
Den ser original ud.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 16-10-2011-11:54:43


Tak skal du have, tror lige jeg køber en af dem på Ebay. Har lige pakket min mini ind, men så har jeg den til at ligge til sommer, når bilen skal ud igen.

Frank

minibisse

Svaret d. 16-10-2011-12:28:22


Pakket den ind!? Argh mand! Det er sgu da for tidligt ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 16-10-2011-13:25:32


Jo den var groet fast uden for, så har smidt den ind igen. Jeg tog den ud i april, og har siden da kørt 8 gange i den, ca 300 km, ellers har den stået på gaden, så nu fik jeg lige gjort plads, og kørt den ind igen.


Frank :-)

minibisse

Svaret d. 16-10-2011-16:15:59


Hm.......det var ikke meget, den har været i brug.
Det er sgu da synd ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 16-10-2011-17:10:04


he he nej det er ikke meget, har ikke haft tiden til det. Jeg har en anden veteranbil, som slet ikke har været ude af gargen i år, ja jeg har slet ikke set den i år, så jeg får det ikke brugt. øv øv øv :-S :-S

frank

minibisse

Svaret d. 16-10-2011-17:28:24


Okay, lyder spændende. Nu er vi herinde jo ikke mærkefacister, så lad os høre, hvad du går og gemmer på i garagen ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 16-10-2011-19:19:30


Det er ikke en særlig bil, bare en volvo pv 544 1961 der står og gemmer sig i en gargen, med et tæppe over sig. Den fik jeg desværre slet ikke ud at køre i år. Så ja, jeg roder også med andet end mini når tiden er til det. Det er jo en super fed hobby det med gamle biler, og efter hånden som tiden går, jo flere af ens venner kommer for at høre, hvis de også køber en gammel bil, en gammel volvo, opel, mini ,eller noget helt andet. Kunne man så lige få en hjælpene hånd, ja det kan man, jeg hjælper gerne med sådan noget, så nu er der lige på bare de sidste 3 år, venner der har købt og blevet syge med at bygge biler op, så det med gamle biler er skruen uden ende, jeg har nu 2 gamle biler og den 3 kommer også en gang, dog ikke en mini, men mustang Eleanor som skal bygges. Håber da alle i andre også hygger jer med vores alle sammens fælles hobby, som jeg gør.


FRank :-) :-)

minibisse

Svaret d. 16-10-2011-20:56:22


Jeg syntes nu ikke, det lyder kedeligt. Sådan en gammel Volvo er da et klassisk køretøj.
Og absolut værd at bevare. Jeg mener, alle savler og drømmer om diverse store flotte og vilde superbiler, men det er jo hverdagsbilerne fra gamle dage, der er reel kulturarv.
Hvem fanden kørte dagligdags kørsel i en Ferrari/Porsche/R&R osv. ;-)
Så fin gammel bil. Tommelfinger opad.
Og heller ikke bare et statussymbol.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 17-10-2011-07:07:57


Undskyld jeg blander mig i dette indlæg.
Men lige apropos for meget slør i geartøjet, jeg har samme problem. Men regner med at bytte det org ud med et quickshift. Vil det så stadig være nødvendigt at bytte den del ud som i linker til eller er den med i sådan et quickshift?
De stifter i snakker om, som skal skiftes, kan i linke til dem også?

Mvh.

Phhansen

Svaret d. 18-10-2011-16:54:59


Tilbage