Karburator / varmer

30-08-2012-11:32:49

Er ved at være klar til syn med min mk. 1 1962, de sorte plader er kommet hjem og klar til afhentning. Men har et problem der sidder en
1 cm. tyk plade mellem manifold og karburator med en varmetråd, samt en ledning til en ring på kar.klokken, kan ikke få varme på den. der hvor man tilslutter strøm ledning er det en termostat, har søgt på nettet, men kan ikke finde noget om det. Ved at Austin / Morris 1100/ 1300 havde det på, håber der er en der kan hjælpe.
Der er billeder på min profil.
MVH. Hans.

mini driver

Strengt taget behøver du ikke den anretning. Den skal ihvertfald nok køre.
Jeg tror mere på den kan være nødvendig ved lavere temperaturer.
Hvorfor nogle har den monteret, og andre ikke, det må de kloge komme med en forklaring på ;-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 30-08-2012-11:49:03


Der har du helt ret i, har gennem de sidste 25 år kørt og rep. mange minier, har aldrig set det på en mini før, jeg er bruger nr 2 af minien, tidlige ejer siger den altid har været der.
Men det var også mere om jeg kunne finde noget på nettet, men ved ikke hvad man kalder den for, kan ikke finde noget i alle mine bøger eller på nettet.

mini driver

Svaret d. 30-08-2012-12:34:48


Jamen så holder jeg kæft! :-) Du kender jo til det så....;-)
Det er noget forvarmer, og må vel være termostatstyret. Jeg skal lige kigge i min gamle danske manual..........
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 30-08-2012-13:33:53


I min søgen efter hvad jeg ville kalde elektrisk choker. Faldt jeg over denne side.
http://www.sucarb.co.uk/
Men den kender i vel mere eller mindre alle sammen :-)
Jeg synes nu heller ikke jeg lige kan finde den på deres side.
Så mon ikke det har været noget uoriginalt gimick man har kunne få for mange år siden. Jeg vil tro det vil hjælpe en hel del ved kold start om vinteren hvis man f.eks. har pancake filter på. Men ellers bare en sjov gimick.
Martin

MS-DIY

Svaret d. 30-08-2012-13:48:24


Forvarmeren er beskrevet på ledningsdiagrammerne.
Og står som: hvis monteret. Så noget ekstragejl fra BMC må det have været.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 30-08-2012-14:12:09


Jeg siger tak for jeres svar, skal nok sige til hvis jeg skulle løbe over nogen, der kender lidt til det.
MVH: Hans Christensen
Lærkevej 26
7080 Børkop
Tlf. 2819 6087
hpchristensen@mail.dk

mini driver

Svaret d. 30-08-2012-19:20:09


hej Hans det er et forvarmer modul og den er jo selvfølgelig til at varme klokken og indsugningsluften på karburatoren jeg har demonteret nogen og set flere på gamle motorer HS2 karbu. og jeg vil næsten med sikkerhed sige at Jacob har en del til at ligge, problemet ligger vist i at der er en lille tap på siden af flangchen (der hvor pakningerne sidder), som skal have fat i stel via indsugningsmaninfolden, hvis du kigger ind i dette mellemstykke så kan du sikkert se en varmespiral rundt i kanten den ender ved denne ``tap``, den lille ledning på 10cm på hver varme enhed får vist nok + fra tændingen og jeg mener der er et lille bimetal i den lille klokke du selv omtaler, som slutter pluds eller minus når temperaturen kommer under et bestemt punkt... som test kunne du prøve at montere nogle stumper ledning på den, en på ledningen og en på den lille ``tap`` og i fryseren med den, og så sætte et multimeter til at måle gennemgang på ledningerne. Når temperaturen påvirker bimetallet så skulle der jo gerne komme gennemgang.. :-D jeg tror nu bare man har smidt disse varmeenheder over skulleren når man har set dem pga. de nok ikke hjælper særligt meget på flowet i indsugningen... ;-) men det kunne være lidt sjovt at have på en hverdagsmini når det var lidt køligt og når man skal hjem en seeen sommeraften.. men ellers er der ikke så meget brug for det.på en 62´ mini :-P den skal vel ikke køre i vintertiden....!!!!

mayfair91

Svaret d. 05-09-2012-21:39:50


Hej Rasmus, tak for dit svar, nu blev jeg en hel del klogere, det er stelforbindelsen,jeg ikke har fået monteret rigtig, så det skal jeg lige have prøvet af. fik lige den lille synet i går uden anmærkninger så det var rigtig godt og har hentet mini sorte nr. plader i dag. Hilsen Hans.

mini driver

Svaret d. 06-09-2012-18:56:13


:-) Endnu en glad Mini-ejer :-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 06-09-2012-19:48:31


Tilbage